zo'n eerste dag, altijd weer wennen - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Inge Cats - WaarBenJij.nu zo'n eerste dag, altijd weer wennen - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Inge Cats - WaarBenJij.nu

zo'n eerste dag, altijd weer wennen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

16 Mei 2008 | Thailand, Jomtien

vrijdag 16 mei 08

Nu het vliegtuig niet volgeboekt bleek,is er altijd nog wel een ruim plekje om niet beschikbaar, informeerde Paul betweterig naar onze Hollandse schipholdriver Rick, die ons wees op de mogelijkheid van opwaardering of zo iets [evergreen, ook bekend van liga] van onze tickets. Extra betalen ho maar, is het overigens dikwijls te waarderen devies van onze Paul.
In het vliegtuig beland racete P direct naar de achterste lege rij stoelen om zich daar riant te installeren. Eed,Ing en ondergetekende verbijsterd achterlatend op rij 37 en 38.
Move plaese, kreeg P te horen van de co-piloot himself, these are for the crew only.
En af droop hij naar inmiddels rij 48, waar krijsende kinderen P een onvergetenlijke heenreis bezorgden.
Gelukkig had P vanuit Nederland de hele week een vaste Thaise prive taxibus geregeld, dat was confortabel als je s'nachts om 1/2 vier op de nieuwe fraaie luchthaven van Bangkok staat. Paul had met Moo [ zo heette deze volgens P ook wat nederlands brouwende cabmaster ]gemailed, en Moo was nog nooit ergens te laat gekomen. Goede referenties dus, door Moo zelf zo opgegeven. Heb je Moo zijn 06 nummer, vroeg E scherp als altijd nog aan P: niet nodig, die vinden we wel, reageerde hij verbeten.
U begrijpt al dat onze vrees werd bewaarheid, Moo in geen velden of wegen te zien op dat waarlijk gigantische vliegveld van Bangkok [ongeveer 8 keer Schiphol] Dan maar een minivan voor de rit naar de Thaise stranden, zo'n 150 km van Bangkok vandaan.

Ondergetekende, altijd meerijdend met de chauffeur als hij voorin zit, werd het vele van alle kanten komend verkeer te machtig en in de ochtendspits van het altijd drukke Pattaya brak de Engelse rijstijl [links van de weg, of was het die kip met 1000 vlieguren in het vliegtuig] hem definitief op. Flatschh:
Het braaksel kroop tussen alle kieren van de stoelbekleding, maar onze chauffeur, zoals een Thai betaamd, bleef vriendelijk lachen en begon een grote schoonmaak.
Gelukkig kan je hier iemand met een forse fooi nog verblijden, en zo kwam alles nog goed.

Resort helemaal toppie, direct aan zee, knus en intiem tussen al het geweld van de grote stad, vriendelijk, fraai, gewoon te gek. Dat dan weer wel he , met Paul.
Meteen door naar het strand en hup, meteen alle 4 maar een massage. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen, zo vond ook onze I.
De Thaise Bath, zo heet die munt, staat laag. Cornetto ijsje 15 eurocent, biertje 75 cent, u leest het goed, maaltijdje 2 euri, je geloofd je ogen niet.
Niet alleen hierdoor werd ik draaerig, nee P leidde ons die eerste avond direct naar de place to bee, U weet wel he Thailand, waar met name 2 zaken opvielen.
A
E en I die de gemiddelde leeftijd van de aldaar aanwezige dames drastich deden toenemen. De meeste meiden waren nog B junior.
B
Ondergetekende die bij ieder lekker wijf dat hij meende te bespeuren van onze reisgenotes kreeg ingepeperd dat dat dan wel weer een omgebouwde kerel zou moeten wezen.
en oh ja punt 3
C
Paul en ik die eigenlijk de enige niet gefrustreerde en wel normale mannen ter plaatse bleken, toch zo Paul?
want er lopen wel heel wat verdwaasden kerels rond daar in Pattaya.

Toch een byzonder schouwspel wat je niet snel vergeet.
Genoeg discussie in de groep om binnenkort noch eens nader onderzoek ter plaatse te gaan instellen. dunkt mij.
Temeer daar E en I stelden dat die Thaise wat sloom aan de paal dansten, en P en ik binnenkort een door onze eigen meiden stukken betere live demo konden gaan zien, zo meldden de meiden misschien een tikje overmoedig. Bluf of gaan ze het waar maken, we houden u op de hoogte.
Voel ik hier een nieuw programma voor RTL Suus, Joyce en Caca schoondochters ? Help, mijn [schoon]moeder gaat paal dansen. Oef

1 dagje pas op stap, het lijkt wel of we al een week op vakantie zijn.
Gezegd moet het, Thailand is een heel andere wereld, onvoorstelbaar gaaf.
En dan heb ik nog niet eens verteld van die Irisch koffie, maar dat komt dan later wel een keer.

het is weer volop genieten hier, tot gauw.








  • 16 Mei 2008 - 11:55

    Leny:

    Het klinkt weer geweldig,leuk hoor weer die verhalen.Het regent hier vandaag maar het is niet koud. Is de vlucht goed gegaan met Inge?.Nou ik wacht het volgende verhaal af.P.S Wij vliegen om half6 s,middags naar icmeler,en terug om 12 uur s,nachts.
    Kusjes voor jullie allemaal,Paul maar 1.haha

  • 16 Mei 2008 - 13:20

    Friedel, Dus:

    Valt mij nog reuze mee dat je met een reisleider ( of is het reislijder?) in de persoon van de heer P. van Campen in Tailand terecht gekomen bent. Voorbij de Cruquiusbrug raakt hij doorgaans het spoor al bijster.

  • 16 Mei 2008 - 13:45

    Hanneke:

    Ik lees weer met plezier jullie vakantie verhalen,en zie dat het helemaal toppi is.Nog veel lol met elkaar en maak er een onvergetelijke vakantie van.Een triest verhaal uit onze kennissen kring is dat Hans de Reus er een einde aan heeft gemaakt,zo nu ben je op de hoogte.Veel kusjes Han & John.


  • 16 Mei 2008 - 14:55

    Henkie:

    Nouda,s wel logisch he,Paul raakt op Texel ook wel eens het spoor bijster!Well have fun guys,en hier in Holland is de Politie nog steeds je beste vriend!Behalve in Heemstede!doei he!Ikga vanavond maar met de fiets!

  • 16 Mei 2008 - 14:59

    Suus:

    Hoi paaldansers!

    Het klinkt allemaal erg gezellig! Toch zou ik niks willen horen over mijn moeder en Inge die een show gaan geven, gaat mij net iets te ver!!!! Maar dat programma zie ik dan wel weer zitten! Dus ga gelijk maar even bellen met endemol! Geniet ervan en ben benieuwd naar jullie volgende (degelijke) avontuen! Haha

    Dikke kus Suus

  • 16 Mei 2008 - 18:27

    Gorterjanneke@hotmai:

    Zo leuk en fijn om dit te lezen, geniet er heeeeelemaal van... net als jullie belebenissen op de caribben.... mijn vriendje en ik hebben er een studio gekochtop curacao compleet ingericht.Ik heb nu eenmaal iets met dat stukkie NL overzee en doe er veel en goed vakentiewerk,inclusief papiaments.Ik ben gast ik dat land toch??? Je koopt er hier in NL nog geen garage voor.
    Geniet zolang je gebieten kan...
    De feiten: Voor Inge en Edith: Anneke's zus Corry heeft een hersenbloeding gehad..jullie doen dit helemaal goed.
    Groetjes, liefs, Janneke

  • 16 Mei 2008 - 18:59

    Mgk Te B:

    leuk allemaal weer om te lezen, het regent weer eens, niet gewoon, nee monsoon style.

    niet veel gebeurt hier, robin en ik zijn gisteren getrouwd, leuk feestje, niet zoveel mensen, mannetje of 750, dus de opkomst viel een beetje tegen. Dont worry jullie huis staat nog. Robin en ik hebben er even een hoge drukspuit doorheen geslingerd en klaar is kees. Morgen gaan we even nieuwe meubels halen, vloertje leggen en behangetje plakken. VErder niets.

    Ik denk dat Paul bij een airline moet gaan werken. Dan kan hij direct de policies bijschaven en de kleine lettertjes. Ik denk dat daarin moet worden opgenomen dat het personeel zich wel even 2 keer moet bedenken dat ze niet moeten gaan zitten, ook niet de crew die niet werkt, hoe durven ze. Overigens moet er ook in komen te staan dat er geen kinderen onder de 12 meer aan boord mogen. Zijn ze nou helemaal gek geworden!

    Robin en ik hebben een bod gedaan op die tent waar Paul voor staat. We gaan er een travestieten tent van maken. Dan geven we de toeristen direct houvast en zekerheid dat ze nu zker weten een kerel mee naar huis nemen. Leuk he. En ja we gaan ook Irish coffee schenken.

    Ben nu het business plan en het concept aan het schrijven, maandag gaan we naar de thaise kamer van koophandel. Komt goed.

    verder geen nieuws.

    ik wens jullie nog veel plezier, tot snel,
    Marlies


  • 16 Mei 2008 - 21:43

    Joyce&bas:

    Ik ben vandaag de kamer van John de M binnengestormt...hij vind het idee briljant dus ik zeg filmen dat showtje...maar hij ziet ook wel iets in kotsende mensen in een taxi....hou wel met één ding rekening NO TIME TO COMPENSATE!
    Hier de laatste loodjes morgen nog studio dagje. Veel plezier in de Shooters groetjes aan Robbie en tot snel!
    Robin en Bas gaan er een traditie van maken spinazie met verbrande schnitzel xxx

  • 18 Mei 2008 - 07:43

    Robbie:

    nou zo te lezen wordt het weer een top vakantie!!
    nog 1 jaar begin ik daar ook een shooters!!
    hahah heel veel plezier nog met ze alle!!
    hier gaat ok alles goed!!
    heel druk met verbouwen wordt weer erg mooi!!

    have fun!!

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Jomtien

Inge

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 37451

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 05 September 2009

miller's original

14 Mei 2008 - 28 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: