deskundige reisleiders - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Inge Cats - WaarBenJij.nu deskundige reisleiders - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Inge Cats - WaarBenJij.nu

deskundige reisleiders

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 Mei 2008 | Thailand, Bangkok

Paul had het zich al lang tevoren voorgenoemen. Zonder Ray-ban niet terug naar Nederland. Maar, dan wel voor a nice price. Na inmiddels 10 tallen winkels bezocht te hebben stuitten we, in een louche buurt van de soms lugubere stad Pattaya, ergens bij een aggenebbisj marktstalletje, bemand door een sjofele verkoper op Pauls ideaal.
5 euro voor zo'n echte Ray-ban vond Paul wat veel, maar toen er voor dat geld nog twee leesbrilletjes in homokleuren bijkwamen was Paul bijna over de streep.
Garantie, vroeg Paul nog, die niets te ver lijkt te gaan om die arme Thaien financieel geheel uit te kleden.
Word-wide, zo verzekerde de verkoper en overlegde Paul onverwijld een of ander Thais certificaat wat, ik moet het toegeven, er verdomd echt uit zag.
Paul was over de streep, en heeft ook een dag of drie echt plezier van zijn nieuwe zonnebril gehad. Vanochtend nog, tijdens een echt verukkelijke tocht op gehuurde scooters over het , als alle Thaise eilanden beeldschone Koh Chang, wist Paul vol trots te melden dat zijn nieuwe bril geenens besloeg,
[mijn eigen Hans Anders werd wat wazig] ondanks het warme en vochtige klimaat alhier.
Tot, waar hoorde U dat meer over Raybennetjes uit Thailand, bij een afdaling van een heuvel waarbij de snelheid ietje opliep, spontaan zijn linkerglas uit het montuur waaide.
Geen zorg, zei Paul, we hebben word-wide garantie, en op snelde we naar de eerste de beste opticien. Deze bevestigde dat Ray-ban zo'n regeling inderdaad kent en vroeg Paul om het garantiebewijs.
Na hiervan kennis genomen te hebben barstte de Thaise oogtechnieker in huilen en lachen tegelijk uit.
Is er wat, vroeg Paul, die soms toch van die voor de hand liggende vragen stellen kan, benieuwd aan de verkoper.
Dit is en copie van een zwemdiploma, sir, zo antwoorde de opticien nog schuddebuikend [voor zover Thaien een buik hebben] van plezier, no garanty from Ray-ban sir, what you bought is shit.

Vanmiddag met zijn 4en te voet de jungle in, voorwaar a hell of a job in dit klimaat.
Koh Chang kent nog enkele verdwaalde losse olifanten, katachtige roofdieren niet meer, dus eigenlijk is het tropisch oerwoud hier alleen warm en mooi, [het moet gezegd, echt indrukwekkend] maar niet spannend.
Wel had ik gelezen over veel reptielen, waaronder zelfs de python en bijna zo gevaarlijke ratelslang.
Toen Paul zich meldde op zijn teenslippertjes, fronsten E I en ik [ieder getooid met alpineschoeisel] dan ook de wenkbrauwen, echter Paul staat algemeen bekend als Thailand specialist, dus die zal wel weten wat ie doet.
Hoe is het mogelijk, riep Paul ons toe nadat we een kilometer of wat de jungle via een smal voetspoor hadden betreden, je hoort hier zelf nog de circelzagen van de boomzagerijen. E wierp nog tegen dat dat welhaast niet mogelijk moest zijn en I riep Paul toe dat ratelslangen het geluid van circelzagen nadoen om naive junglegangers naar zich te lokken.
Toen Paul een smal en ondiep stroompje overstak werd het menis.
De onder de steen vandaan komende slang greep zich vast in Pauls tenen [zo dachten wij te zien], maar oh geluk,
hij had Pauls tenslipper te pakken en vrat hem op met huid en har.
Daarvoor draag ik nou teenslippers in de jungle,was Paul laconieke reactie.
We zijn toch maar rechtsomker gegaan.

Koh Chang staat te boek als een niet touristisch eiland, vergeleken met het bruisende Thailand eigenlijk heel anders.
Verheugd was ik dan ook toen ik gisteren het eiland op mijn brommertje verkende, een grote gezellig verlichte amusementshal tegen te komen.
Effe aan de flipperkasten, fruitautomaten en poolbiljarten, nam ik mij voor nu P E en I even en tukje bij deden.
Binnengekomen was ik verheugd te zien dat zoveel Thaise vrouwen de biljartsport inmiddels bedrijven.
De een nog mooier dan de ander.
Op zich en hoopvolle ontwikkeling, moet ik zeggen.
Toen mij op de wedstrijdtafel aansloot en de Thaise met de fraaie naam yenyen mijn naam op het bord wilde noteren schreef ze in plaats van eric; liklik.
Toen ze vervolgens mijn keu wilde krijten voelde ik nattigheid. Hier was meer gaande dan een spelletje pool.
Nog juist op tijd het etablisement verlatend riep ik yenyen toe, bay bay.

U voelt het al, als altijd alles top hier. Thailand, gewoon een te mooie land voor woorden. Alles top geregeld en plezier met zijn vieren voor en man of veertig.
We gaan de dagen al tellen.

nb mannen van het tweede, succes van allen hier.
tip van een oude rot; leg bij de penalty zelf je bal neer, laat niet direct blijken [bv bij je balaaname als de keeper je de bal toerolt] of je links of rechts bent, lat je niet afleiden door springende keepers, wijs de scheids dat de keper op de lijn moet blijven [behalve Jan zelf natuurlijk]
bepaal vooraf hoe je hem neemt en wijzig je plan niet, wacht drie seconden en concentreer en concentreer nog eens,
[concentreren is wat anders als zenuwachtig worden want dat is niet nodig, je kan het] binnenkantje voet over de grond is gewoon moeilijk en vervelend voor de keeper. Meer dan je best doen kan je niet, maar deze mag je niet missen.

Nagekomen Paul, goede aanloop nemen heren, geen Anelka 2 stapjes.

• 24 Mei 2008 - 12:54

El:

Hi 4tjes,
    Leuk al die Willempjessss - foto's.

Mijn koffer is weer uit gepakt.;)
    Hier ga ik ook genieten van de mooie mannen rond het huis, wat sinds heden in de steigers staat.

Ik zou zo zeggen, blijf tot het uitterste genieten, hier wordt voor morgen regen voorspeldt.

Lieve groetjes ...

• 24 Mei 2008 - 14:07

Joyce:

wat een avonturies zijn jullie toch!
    xxx

• 24 Mei 2008 - 17:59

Stef:

laat je niet gek maken pa, staat je goed!

• 25 Mei 2008 - 08:52

Friedel, Dus:

Die bril van Paul was dus een slippertje.