thaise les voor promovendi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Inge Cats - WaarBenJij.nu thaise les voor promovendi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Inge Cats - WaarBenJij.nu

thaise les voor promovendi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 Mei 2008 | Thailand, Bangkok

Toen om 17.50 uur lokale tijd een massaal vuurwerk op eiland Koh Chang [naar later bleek over heel zuid west Azie]werd ontstoken waren wij niet anders dan aangenaam verrast. Vuurwerk [u weet het nog, patat in het Thais] is in het Verre Oosten niet zelden van de lucht, ofwel omdat er wat te vieren valt, ofwel omdat er weer ergens een illegale opslag of
productieplaats in vlammen opgaat.
Thailand loopt daarin voorop, omdat ze alles half mislukt namaken. [Moet plotseling weer aan die Ray-ban bril van Paul denken, maar de nieuwe Dolce en Gabana [zo staat het erop maar is het niet Gabbana met twee B's, dachten Ing en ik] staat al weer op het voorhoofd.
Any way, toen de lucht oranje zwart en wit kleurde [het schemert hier in de tropen al rond die tijd] zijn wij eens gaan informeren wat hier zo intensief te vieren was.
Wij waren met onze gedachten immers op het veld van Overbos, alwaar onze mannen van HBC 2 hun laatste krachts- inspanningen van dit seozoen aan het plegen waren. ehzeebhahtnupleoD , riepen de Thaien onaflatend , in hun niet te temmen enthousiasme.
Laat maar lullen, riep Paul in niet mis te verstaan plat Amsterdams, zal wel met Boeddha te maken hebben, we gaan straks wel verder informeren.
Even later voor ons het verlossend sms-je. 1-0 voor de onzen, 10 minuten te spelen. Die voelde hier aan als 10 uur en in Hoofddorp moet dat als 10 dagen hebben gevoeld, zo denken wij.
Wij champage, serveersters omhelzen, sms-en en al wat meer zij als er een promotie van je favorieten te vieren valt.

Het Thaise feest bleef aanhouden tot diep in de Thaise nacht.
Langs de receptie komend spraken we resorthouder aan die voor een Thai verdomd goed Engels spreekt; yes,no,don't know is zijn gehele woordenschat.
What were they shouting while the fireworks went on, vroeg Paul die het Engels vlekkeloos blijkt te beheersen.
Don't know , was het te verwachten antwoord. I write it down, zo verraste de hotelhouder plotsklap door nog wat meer in't engels te brabbelen.

ehzeebhahtnupleoD,

schreef hij, hetgeen wij ook al gemeend hadden verstaan te hebben.
Stilte, die plots door Eet verbroken werd; je moet in Thailand van rechts naar links lezen.

eilluj po stort njiz jiw,
nanneM dreeticilefeG

Bedankt voor een heerlijk seizoen,
waar geen mooier eind voor te bedenken valt.
Hoe zalig is het om als vlagger die vlag ook eens terecht om hoog te mogen steken.

• 26 Mei 2008 - 08:35

Stef:

haha mooi stukje!!

feestje is hier ook nog wel ff doorgegaan!

Ik weet weinig meer van gister, alleen dat ik en Alex op een gegeven moment met een jarige taxichauffeur in onze huiskamer stond te zingen...

veel plezier nog ff!

• 26 Mei 2008 - 09:45

Friedel Dus:

Amstelveen is geannexeerd door de hoofdstad... dus opnieuw helemaal niks..bij Specsavers vragen ze interieurmedewerkers... misschien wat voor Paul.

• 26 Mei 2008 - 12:39

Hanneke:

Nou nou jullie maken er wel een echt Thai,s feestje van als ik het zo allemaal lees, ik had het wel van wat dichterbij willen mee maken, maar geniet er maar lekker van.

Dikke kus voor iedereen.
    Hanneke

• 26 Mei 2008 - 20:52

Joyce:

Geniet nog even van de laatste momenten! Kom jullie halen op schiphol met de auto van Bas dan kunnen de koffers ook mee! x