dienstmededeling / thais noodweer - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Inge Cats - WaarBenJij.nu dienstmededeling / thais noodweer - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Inge Cats - WaarBenJij.nu

dienstmededeling / thais noodweer

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

19 Mei 2008 | Thailand, Jomtien

Noodweer teistert oost Thailand.

Ingevolge een koufront wat Oost Thailand passeert is de dagtemperatuur inmiddels gedaald tot een kleine 34 graden.
Zomaar 2 graden onder het gemiddelde voor de tijd van het jaar.
Immers de temperatuur is hier gewoon 365 dagen per jaar 36 graden bij ietwat koude nachten van 32 graden.
Vandaag zelfs wat wolkjes bespeurd, hetgeen tot lichte paniek zorgde op de Thaise aandelenmarkt waar de koersen van de aandelen parasolfabrikanten flinke deuken opliepen.
Vanavond weer een dineetje op de boulevard en geloof het of niet, er waaide een servetje van tafel.
Het bedienend personeel, er lopen er per gast circa 4 in de bediening, wist hier zogauw geen raad mee en begon driftig aan de mobiele windventilatoren te draaien om voldoende tegenwind te bewerkstelligen. Een gekkenhuis hier.

Valt het niet tegen als je Nederland inruild voor een warm land terwijl Nederland een strak blauwe hemel kent en een graadje of 25, vroeg iemand mij die zich zorgen maakte of er wel voldoende vakantiegevoel heerste bij ons vertrek op Schiphol. Des neen.
Alleen al de watertemperatuur van de Thaise zee en zwembaden doet je beseffen dat mooi weer in Nederland eigenlijk maar kinderspul voor beginners is.
We laten die Thaien hier maar klagen over het mindere weer hier, wij genieten ervan. Gewoon super.

Dan nog even dit.
Ons bereik op de 06jes is of lijkt dramatisch. Ofwel jullie hebben allemaal de telefoontjes uit, ofwel jullie bellen of sms-en ons nooit meer.
Had HBC 2 nu 3-0 gewonnen; lijkt ons voor de hand liggend maar zeker weten doen we het nog niet.
Onze mobieltjes geven alleen maar aan dat verzonden en ontvangen berichten en belletjes niet gelukt zijn.
Terwijl wij sms jes wel 5 keer verzenden.

Paul vraagt zich af hoeveel Heereveen de 2e wedstrijd van Ajax gewonnen heeft.
Balkenende nog premier, loopt Eet al dagen te tobben. Welke Amsterdamse
kunstgrasvoetballers naar de hoofdklasse.
Is geen nieuws uit Malloca ook goed nieuws. Tentames in de pocket. Verliefd verlooft getrouwd. We zitten met tal van dagelijkse onzekerheden waar we normaal geen besef van hebben, nu we buiten ieder bereik lijken.
De reacties op caca bereiken ons wel, waarbij opgemerkt dat we binnenkort van Paul naar een of ander eiland moeten verkassen waar mogelijk geen internet.

Valt wel mee hoor, maar;
Is er dus iets wat we echt zouden moeten weten, meldt het svp op caca of geef even op caca een bericht dat er iets naar enige mailbox is en welke.

Het weekend hier was top, hoop dat het in de lage landen ook zo was.
Morgen maandag, we gaan weer aan het werk.

• 18 Mei 2008 - 23:03

Friedel, Dus:

Hermes DVS speelde vanmiddag een vriendschappelijke wedstrijd tegen Longa, waarbij de baten ten goede komen aan alle getroffenen in het rampgebied. Rampgebied? Dan denkt u aan Birma... China...!
    Nee, mis .. de locatie is wederom nabij de Bijlmer ( er zijn al mannen in witte pakken gezien.. nee, geen badjassen)
    Ach UEFA cup.. lekker belangrijk.. schrijver dezes heeft feilloos gevlagd op het terrein van VEW/Heemstede en daarmee uiteraard de reserves in kansrijke positie gemanoeuvreerd voor promotie naar de eerste klasse.... ben uitermate benieuwd of "onze jongens"wel met die druk om kunnen gaan....of zijn het ook Griekse Godenzonen?
    halen we het Paard van Troje maar van stal!

• 19 Mei 2008 - 12:43

Henkie:

Yes,n 4-1 winst dus de finale tegen Martinus in Hoofddorp,op het veld van Overbos dus.Al met al hadden we dus n,perfecte dag,al hadden die kut ajaxiedjes het na de wedstrijd wat minder,helemaal niets in Amsterdam dus.Helaas moeten wij de finale allemaal missen,maar zo voetballen heb ik er het volste vertrouwen in om de promotie naar de 1.e klas te bewerkstellen!see you guys!

• 20 Mei 2008 - 06:14

Joyce:

Hai!!! We ontvangen niks hoor hier, mits jullie ook mij in de sms lijst hebben staan ;) Het klinkt allemaal weer super daar bij jullie! Na een weekje regen gaat ook hier weer de zon schijnen al blijft de temp hier steken op 20 graden. Gisteren laatste dagje bij Talpa gehad! Wat een heerlijkheid...inmiddels weer aan de slag om iets anders te krijgen. Sara gaat bij the entertainmentgroup werken en waarschijnlijk hebben ze nog iemand nodig voor het programma dat zij gaat doen...ik heb mijn cv al gestuurd en ga van de week bellen. Zou helemaal te gek zijn als dat lukt!
    Zondag met Bas de reis voor New Zealand gepland, we gaan een mooie tijd tegemoet als we alle folders/internetsites en de lonley planet mogen geloven! Vandaag vertrekt hij al naar Korea, eventjes wat tulpjes slijten.
    Geniet ervan daar!! xxx

• 20 Mei 2008 - 07:49

Robin:

Ook ik moet eerlijk bekennen niks te ontvangen. Maar jullie ontvangen dus ook niets van mij? Want ik heb ook al een aantal smsjes verstuurd naar jullie..
    Hier gaat alles goed verder.
    Gelukkig daar ook!
    Groetjes Robin

• 20 Mei 2008 - 17:36

Sieb:

Als ik bovenstaande tekst lees, denk ik: het is een goede vakantie. Als je zulke gedachtespinsels tijdens je vakantie hebt, dan heb je daar tijd voor en ben je ontspannen.
    Allemaal veel plezier.
    Ps: je SMS over deze site heb ik wel gekregen.