formule 1 - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Inge Cats - WaarBenJij.nu formule 1 - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Inge Cats - WaarBenJij.nu

formule 1

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

18 Mei 2008 | Thailand, Jomtien

Gisteren was een rustdag ingelast door de reisleiding, dus een strandwandeling van 15 kilometer moeten maken.
het strand van de badplaats Jontien, gelegen tegen de meer bekende stad Pattaya[ bijna 1 mio inwoners en toeristen]heeft een lemgte van 15 kilometer, hetgeen in de tropen een extreme lengte inpliceert. meestal zijn het hier baaien. die 15 kilometer moet je dan ook onmiddelijk te voet afleggen van Paul, die overigens zelf niet meeging.taxietje terug en op naar de stad voor het kopen van ja ja daar is ie dan, de zonnebril. later volgen hiervan de afschrikwekkende details
Om het stadse karakter wat het strand hier toch kent [ niet vrij van plastic, rotzooi, drukke achtergelegen boulevard, etc ] vandaag een overtochtje naar een bountyeiland , zo'n 10 km uit de kust vandaan. Wat heet, Paul had een wat snelle speedboot gearrangeerd, niet wetende dat dit een soort formule 1 raceboot betrof, die vooral tot hun recht komen op vlak water.
Toen onze prive kapitein bij de start een soort overvalmasker over zijn hoofd trok, en adviseerde goed vast te houden en vooral niet te bewegen was mij al weer duidelijk dat we nieuw Thais avontuur tegemoet zouden gaan. Met een kleine 80 km per uur schoten we over de golf van Thailand, die gelet op wat cycloontjes in de buurt bepaald niet vlak was. Onze boot, van flinterdun hout, vloog als het ware over de golven, die buitengaats niet van die op de Noordzee met een windkrachtje 6 te onderscheiden waren. Tegen de klappen die de romp te verduren kreeg leek de boot niet bestand, maar een onderling wedstrijdje met de pal bij varende grote concurrent om het eiland als eerste te bereiken, droeg ertoe bij dat onze kapitein even geen boodschap had aan de gillende Ing en Eet, en de gasschuif maximaal naar voren schoof.
Zwemvesten, wat is dat ook weer in het Thais. Ruggewervels kraakten, baarmoeders verschoven, fonteinen spoten over de boot, en verdomd, we verloren de strijd ook nog eens met een paar metertjes verschil.
Een paar jaar ouder op de strandbedjes van het witte zandstrand neergevallen
en eerst een uurtje de nachtmerry verwerkt. Wie bedenkt toch steeds van dit soort weekjes voor je rust.

Later die dag nog even in het voetbal stadion van de FCPattaya wezen kijken.
Thaise gatenkaas.
Paul loopt hier nu overal te verkondigen dat Dicky Advocado een goeie trainer is, ik wil hem dan niet afvallen en kijk maar even of ik er niet bij hoor. Als Steef, Doob en Misha de fotoos kunnen beoordelen [lekker veldje he en een graadje of 35; niets te zeuren dus bij HBC] dan graag straks met een gesloten verdediging de nacompetitie afsluiten.
Succes mannen

• 17 Mei 2008 - 18:19

Stef:

en wat leuke spelers gescout voor het 2de volgend jaar?

heel veel plezier nog!

• 17 Mei 2008 - 19:10

José:

lijkt wel een vliegdekschip!
    Ing ziet er nog best wel relaxed uit. maar Eet lijkt haar sigaretje niet aan te kunnen krijgen, zeker nog wat trillende handen van de schrik.
    Ik zag het wel helemaal voor me, haren recht overeind, zeiknat, hart in de keel, je leven voorbij zien schieten. Dat jullie geen argwaan kregen toen die zijn terrorcap opzette. Wij hebben een soortgelijke vlucht gemaakt in Sydney en waren volledig doorweekt, maar wel leuk.
    Zit trouwens aan een heerlijk rundvleesslaatje Eet met een santa dignaatje, denkend aan jullie. Nog veel plezier en morgen is het zondag, RUSTDAG, jullie zijn geen 40 meer tenslotte!

• 17 Mei 2008 - 19:15

Joos:

voor Eet en inge,
    alice heeft in een foute gogobar een paaldansact gegeven en volgens haar waren de toeschouwers dol enthousiast.
    Ze vonden haar een wijf met ballen. So go for it en maak jullie zelf onsterfelijk in uglystreet.

• 17 Mei 2008 - 19:31

Leny:

Hoi Luitjes
    Ben ik even blij dat ik niet met jullie mee ga op vakantie naar Thailand,ik doe het nu al in mijn broek.Maar moet gezegd wel weer lachen toch?Die kapitein lijkt wel een overvaller,zou gelijk uit de boot gesprongen zijn haha.Nou tot morgen he,voor het volgende verhaal.
    kus Leny

• 18 Mei 2008 - 10:17

John:

Strijdend ten onder,het juiste voorbeeld geven!!! zo ken ik jullie weer,zal Marco inseinen, kan hij het meenemen in zijn bespreking met de selectie.
    Groet,

Han & John

• 18 Mei 2008 - 23:08

Friedel,dus:

die chauffeur van dat bootje dat paul geregeld heeft zal klip en klaar de broer van Moo zijn geweest...!

• 20 Mei 2008 - 08:56

Fransie:

ziet er weer leuk uit en ja met paul als regelaar gaat er wel eens iets mis. nog veel plezier en we lezen het wel weer.

doeeiiiii