´op weg naar´ Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van Inge Cats - WaarBenJij.nu ´op weg naar´ Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van Inge Cats - WaarBenJij.nu

´op weg naar´ Granada

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 Januari 2007 | Spanje, Granada

in Sevilla gingen we een auto huren. P en Er naar de AVIS en de dames gingen even de kaart vast lezen op die eindeloos lijkende trasppen van het treinstation van sevilla. Veel taxi´s hier , viel ons op, toen we taxies zagen zover we kijken konden.
Toen P en E terugkwamen waren onze dames omgeven door zo´n 500 taxicheuffeurs die gingen staken en de trappen bij het station hadden uitverkoren voor de groepsfoto en tv reportage. Of de dames even opzij wilden, werd gevraagd , maar als je wil dat E iets niet doet, dan moet je dat juist aan haar vragen. Nee dus. 500 taxicheufeers en pal voor hen de dames E en I. Op alle lokale TV en kranten zijn de dames nu te bewonderen.

Of we verstoppertje wilde doen en achter de boom ben je vrij, daagde E mij uit in de ochtend bij ontbijt uit. Altijd, antwoord ik, makkie, flesje wijn erop.
Niet wetende dat tijdens onze autotocht van Cordoba naar Granada niet anders gezien te hebben dan olijfbomen. Miljoenen exemplaren, E moet dat geweten hebben. Ik was kansloos, telkens zat E weer achter een andere boom verscholen.
Kasteeltjes aangedaan, witte dorpen , niet van de sneeuw, gezien.
Truckersrestaurants hebbeb altijd goed eten, wist P. De schnitzels die onderdeel van ons gekozen menu bleken, 7,50 inclusief 2 glazen wijn, zouden iedere Oostenrijker doen verstommen, en ik kan dat weten.

Daarna weer miljoenen bomen en even de slaaptekorten van Oostenrijk kunnen wegwerken. een ding is zeker, P is een zeer betrouwbare rijder. Het moet verder een prachtige tocht geweest zijn, is mij verzekerd, maar ik zag de binnenkant van mijn ogen. Vakantie is vakantie, niet waar.

Granada oogt welvarender dan Sevilla. Fraaie grote stadsgebouwen. E had het hotel uitgezocht wat geheel ´toevallig ´ tegenover de Spaanse Bijenkorf blijkt te liggen, en achter het Alhambra.

Tapas zouden we eten, maar zo los als in Sevilla zijn ze hier niet te krijgen. Alleen als bijlage bij een glas wijn of een baco. P had honger, niettegenstaande de schnitzels van 600 gram, en na 7 ´tapas´ bars zijn we voldaan de bedjes ingerold.

Spanje is in paniek want het heeft wat gesneewd. Niet in Granada overigens.
Die Spaansen kleden zich alsof het min 30 graden is. P en E lopen stoer rond in hun gewone truitje, wat veel bewondering oogst bij onze spaanse medemannen. Stoere Hollanders, als altijd, de 80 jarige oorlog nooit vergetend.

We gaan naar het Alhambra, lekker cultureel, U hoort nog nader.

• 25 Januari 2007 - 09:44

Aad/Thea:

Zo te lezen vervelen jullie je niet.
    In het Groenendaalsebos staan ook veel bomen!
    Scheelt heel wat kilometers
    Is P.ook te huur als reisleider

• 25 Januari 2007 - 10:07

El:

Hebben jullie tussen al die olijfbomen ook nog de sinasappelbomen gezien?

En even een kleine tip, in Granada en Malaga extra goed op je knip letten, ze zijn daar supergoed in de grote verdwijntruc van je knip met toebehoren.

Lieverds geniet van lekker van alles.

Ik wacht met spanning weer op jullie nieuwe berichtje met belevenissen?
    Dagdag xxx El

• 25 Januari 2007 - 12:56

Friedel, Dus:

Na de televisierapportage van stakende taxichauffeurs en gillende hollandse keukenmeiden zijn de onderhandelingen met de ETA ogenblikkelijk gestaakt

• 25 Januari 2007 - 19:22

Lex:

Goed te lezen dat jullie je weer flink vermaken! Heel veel plezier nog daar in de zon!

Groetjes Lex

• 25 Januari 2007 - 19:58

Leny:

Heel kort,ik sta op het punt om naar hbc te gaan naar onze Sjeng.Neem de krant mee waar jullie in staan meiden ben benieuwd.Geniet er nog van het is zo weer om doei xxxleny

• 26 Januari 2007 - 17:49

Bram:

volgens mij ging er iemand naar de wintersport, snap ik het nog allemaal???