NIEVE is sneeuw in het spaans - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Inge Cats - WaarBenJij.nu NIEVE is sneeuw in het spaans - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Inge Cats - WaarBenJij.nu

NIEVE is sneeuw in het spaans

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

26 Januari 2007 | Spanje, Madrid

Gisteren hebben we het Alhambra aangedaan.
We vertrokken, zoals dat hoort zo dicht bij de evenaar, met strakblauwe hemel en een graadje of 10.
U heeft er ongetwijfeld wel eens van het Alhambra gehoord, maar wat maakt dit nu zo
wereldberoemd.
Welnu, als de v campens en catsies, eens of zelfs nog minder in de 1000 jaar in Andalusie, het oogverblindende moorse paleis uitstappen, begint het te sneeuwen in Granada. En dat is sinds mensenheugenis nog nooit gebeurd, en dat maakt het Alhambra nu zo byzonder.
Sneeuw is voor de Spaanse furies hier zo uniek, dat ze om ons heen, juist toen de sneewstorm begon en wij naar buiten treden, massaal in gejuich en luid applaus uitbarsten. Paul gelooft nog steeds dat hij die bewondering oogste, we laten het maar zo.

Natte sneeuw ging over in echte sneeuw, en zoveel sneeuw als ik in Granada heb mogen aanschouwen, had ik in de karige 2 weekjes wintersport daarvoor in de Alpen niet mogen
meemaken. Best onhandig hoor, die klimaatveranderingen. Heb ik skies, laat ik ze thuis.

De stroomstoring die Granada des namiddags trof, droeg ertoe bij dat het voor P en E toch nog een romantische vakantie werd, dat dan weer wel.

Vandaag tussen de besneeuwde hooglanden naar Ronda gereden. Andalusie is echt mooi. Ronda is een supergezellige Valkenburgachtige provinciestad met onwaarschijnlijk fraaie rotswanden waarop het oude stadscentrum. De stad word doormidden gesneden door een 100 den meters diepe kloof, waarover een bouwvallige smalle gemetselde brug-viaduct uit het jaar 1000 of eerder. Oude bende dus,
met name ook dat afstandse hekwerken-oude muren aan de randen, ertoe leidende dat mijn toch niet aflatende hoogtevrees, nog eens wordt aangewakkerd. Dat ik zo´n, in staat van ontbinding verkerend viaductje, zekerheidshalve en zenuwachtig kruipend op de knien over de middenberm pak `daarbij het lokale verkeer blokkerend´ en mijn reisgenoten vrolijk fluitend en ndruk fotograverend over de railing de onwaarschijnlijke diepte inkijknen, zegt dan ook meer over het onverantwoordelijk gedrag van deze laatsten dan over mijn terechte hoogtevrees.
Ze laten uw vaste schrijver gewoon aan hun lot over, niet beseffend dat het oversteken van zo´n hoogte voor mij als een prestatie van wereldformaat telt.

Het knusse historische hotel wat onze reisleiders nu weer hebben uitgekozen grenst aan het ongelovelijke. Superartistiek, alles lijkt uniek, alles is anders, alles staat ter beschikking ´behalve de waardin moest ik P op zijn hart drukken´ en alles in de prijs inbegrepen, dus ook het bier Henkie. Je voelt je er binnen 10 minuten als thuis. Echt geweldig en gaaf om eens mee te maken. Unicum.

Morgen via de kutweg ´tikfoutje wat ik van E om haar vermoedelijk moverende redenen maar even moest laten staan ´, u begrijpt het, gedoeld wordt hier op de fraaie kustweg, naar de Aeroporte, en dan richting Olanda en linea recta naar Club De Futbal ons HBC.
Wij zijn er klaar voor een kampioenschap en hebben er ook deze week weer alles aan gedaan.

Adios

  • 26 Januari 2007 - 21:11

    Leny:

    Hoi luitjes Nou het is niet te geloven dat daar zoveel sneeuw gevallen is,het is hier nu 15 graden en zonnig,lijkt spanje wel,zo zie maar je hebt het weer niet in de hand haha.Ik wens jullie nog een hele fijne laatste avond en dag toe en een goede terug reis en tot zondag kusjes Leny

  • 26 Januari 2007 - 22:30

    Henkie:

    Het spijt mij zeer maar van Alhambra heb ik nog nooit gehoord,is dat n Spaanse flamingoband of zo?Verder zie ik dat hotel wel zitten,vooral als het zo sneewt,n goede reden om binnen te blijven lijkt mij.Well guys have a great last day,and borrecito como zo!Tot zondag dan maar,en n goeie trip terug,kusjes Henkie,alleen voor de meiden dus !!

  • 27 Januari 2007 - 14:44

    Janneke Gorter:

    Heeee, hallo Eric e Inge,
    Hardstikke leuk om te lezen, wat jullie in die week zoal beleefd hebben. zeker als je an die overkant van die grote plas bent, Curacao weer dus,Ik werk als vakantie baantje wel 32 uur in de Taamskliniek, alwaar alles meer stuk gaat of is.
    Na het digitale hoofddorp mag ik hier weer zelf mijn filmpjes in de ontwikkelmachine stoppen.
    Er zijn geen scrotumbeschermers hier, wat ik niet zo erg vind, want dan hoef ik ook in het papiamentsof spaans niet uit te leggen aan die mannen hoe ze om moeten. Na werktijd ga ik zwemmen, de diversehappy hours even af, shoppen, en heeel vroeg naar bed, want de wekker loopt om 6 uur af.
    Maar..... het is hier lekker warm.
    Groetjes, Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Inge

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 37425

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 05 September 2009

miller's original

14 Mei 2008 - 28 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: