vCAmpen en CAtsjes on tour in Spanje - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Inge Cats - WaarBenJij.nu vCAmpen en CAtsjes on tour in Spanje - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Inge Cats - WaarBenJij.nu

vCAmpen en CAtsjes on tour in Spanje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 Januari 2007 | Spanje, Córdoba

Toen Edith en Paul informeerden naar een weekje Spanje, was het besluit al gauw genomen.De skies de schuur in en meteen door naar Schiphol om, met tussenstop op het altijd zonnige Majorca, naar Sevilla te reizen. Zonnige terasjes, maar wel, zoals dat hoort in Spanje op zondagen, je lange broek aanhouden.Het hoeft niet altijd Thailand te zijn, wil je een buitenland gevoel krijgen. Sevilla is een schitterende stad met een eindeloos lijkend historisch centrum. Steegjes, moorse en christenkerken, stierenarena etc.
En natuurlijk, winkeltjes voor de meiden.
Met de TGV met zo´n 250 km per uur naar Cordoba geraasd.
Die stad moet je 1 dag aandoen. De MEZQUITA is een moslimkerk/fort, met daar binnenin een katholieke cathedraal. Je gelooft je ogen niet.Dit is onwaarschijnlijk mooi. Gaat bij mij met zekerheid in de top 5.

Sraks gaan we een auto huren en een tocht door de bergen maken richting Granada.
Aldaar een bijscholing Flamenco dansen voor Paul, die zijn ritmegevoel even kwijt lijkt te zijn. De door E en P geselecteerde hotels zijn weer top, supercentraal gelegen en met Spaanse atmosfeer.

Dat Tapas zo lekker waren wist ik eigenlijk niet. We bestellen er steeds een stuk of 15 en ieder vindt wel iets van zijn gading. Dat Spaanse wijnen de Franse snel doen vergeten, werd al vermoed, zelfs uw vaste schrijver waagt zich tegenwoordig aan het rode vocht. Siesta´s zijn nodig als je wil bijkomem van de onaflatende nieuwe indrukken die je opdoet en wil bijkomen van de overheerlijke middagversnaperingen, om er s´vonds weer vol tegenaan te kunnen.

Het is weer genieten voor Caca.
Groet vanuit een zonnig Andalusie.

• 24 Januari 2007 - 08:52

Marc:

Klinkt goed!

• 24 Januari 2007 - 11:53

Henkie:

Nog veel plezier guys en morgen gezond weer op !!