sarah-quita , aruba's overall athlete - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Inge Cats - WaarBenJij.nu sarah-quita , aruba's overall athlete - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Inge Cats - WaarBenJij.nu

sarah-quita , aruba's overall athlete

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

28 December 2007 | Aruba, Oranjestad

De vervolgcursus kiten begon met de kennismaking met Sarah-Quita Offringa, die kleine tengere roodharige nergerin uit Aruba, die trots meldde dat zij de nummer 2 surfing lady van de wereld is.
Dat werkte als een rode lap op onze gespierde grote blonde jongens. Na 10 valse starts, en bijna de moed opgegeven, wist Robin eindelijk de juiste balans op zijn board te vinden.
Zonder dat Robin wist hoe, wist ie Sarah te passeren, om vervolgens met een magistrale niet bedoelde salto op 't rif te eindigen. Nu snappen we waarom Sarah inhoeld.
Ondertussen had schoonzoon Bas in zijn niet aflatende wil zich voor de Catsjes te bewijzen, de tsunami alarmen doen afgaan. Hij had bij al zijn pogingen om door de vlieger uit het water gesleurd te worden inmiddels zoveel water opgeslokt, dat de rescuedienst verondersteld had dat de zee zich terugtrok en groot alarm sloeg.
Mondje dicht Bas, zei schoonpa nog belerend. Ten eerste spreek je me dan niet tegen, ten tweede krijg je geen water binnen.
Een harde wind en toch een vlakke zee, je voelt al wel aan dat dat eigenlijk niet kan. Alleen als de wind aflandig is, is zoiets mogelijk, en daar is op Aruba nu juist sprake van. Kom je uit de luwte, dan worden de golven hoger en de stroming sterker.Toen wij de kite surfschoolhouder wezen op een inmiddels al kilometers afgedreven Mike, reageerde deze zoals alle Arubanen, pocco pocco, hetgeen betekent vooral geen haast maken.
Halverwege Venezuela is ie later opgepikt, volgepropt met bolletjes door een of andere Spaans sprekende visser(sboot) die hem uit het water had gevist en om een kleine tegenprestatie had gevraagd.
Ook Joyce liet zich niet onbetuigd, en riep Sarah bitsig toe dat zij dan misschien wel beter kon surfen,
maar ... Dat verteld ze jullie later zelf wel.
Hoe dan ook, Nederland is 4 kitesurfers rijker, en dat is een mooi bezit.
Met dank aan neef Mark, die met zijn nimmer aflatende enthousiasme en bloedstollende demo's de moed, die je bij het aanleren van deze sport toch wel vaak in de surfschoenen zakt, erin wist te houden.

12.30 uur was volgens de aanplakbiljetten, de aanvangstijd van de full moon party. Renee, de hele vakantie al goed bij de tijd, vroeg zich af of dan de maan al wel te zien was. De nachtelijke beachparty begon als gedacht dus toch om 0.30 uur, en vrouwen mochten gratis naar binnen, maar nog erger, ook gratis drinken. Onze meiden, toch al niet bang voor een voetje van de vloer,
lieten zich meegaan in de pinacolada's, en dat het in de tropen pas veel later licht wordt dan bij ons in de zomer hadden ze niet eens gemerkt. DJ Chuckie was speciaal uit Holland ingevlogen en naar ik me heb laten vertellen was de muziek masterlijk,
een aaneenschakeling van dance, house en r&b. Op de boulevard was het druk die ochtend, paps en mams op weg naar hun zonnebedjes op het strand, de jeugd die zojuist verlatend.

Kite-surfen, jetskien, zwemmen, joggen,
windsurfen, golfen, shoppen en ook nog bruin worden; tijd is er tekort.Gezond eten schiet er bij in, hoewel een big mag, een whopper, pizzahut, wendy's, ben en jerry's, KFC [nee, niet die uit De Koog] en Dunkin Donuts; iets zal er toch wel vitamine bevatten?

Onze uitleg aan de kleintjes over hoe met meer geld het Casino te verlaten als in te gaan wierp zijn vruchten af. Robin
zou bij HBC zeker gekwalificeerd hebben als midwinter poker master, want over zijn helaas beperte winst [maar pa wou weer te weinig inzetten]zal de casinomaffia van het eiland nog lang napraten. Zet Manon achter een gokkast, en je hoort de munten rinkelen.
Dat kan geen geluk zijn, daar moet meer achter zitten.

Nog even voor het geval het in Holland mocht regenen. Het klimaat is hier heerlijk, temperatuurtje een dikke 25 en een nimmer aflatende verkoelende wind.
Af en toe een wolkje, maar dat is eerder lekker dan vervelend.
Morgen snorkelen en dan naar de echte 18 holes; Mis je het voetbal niet?
Ach, we houden een balletje hoog op het strand, da's toch ook voetbal. Het valt allemaal niet mee hier, maar we slaan ons er wel doorheen.

• 28 December 2007 - 16:39

Rob Roomeijer:

Wat gaaf omdit allemaal te mogen doen.
    Nog heel veel plezier

• 28 December 2007 - 17:15

Ger Boer:

Wat een nare reis. Jammer dat jullie zulke slechte sneeuw hebben. Maar jullie kennende is er vast wel een alternatief. Het is hier prima weer. Ik heb de link op de wintersportsite geplaatst. Ik wens jullie een zeer gezond 2008.

• 28 December 2007 - 20:48

Aad/Thea:

Wij begrijpen datjullie graag naar huis willen,klinkt geweldig nog veel plezier

• 29 December 2007 - 10:29

Henkie:

Ik ben blij dat het zo lekker met jullie gaat,hier eigenlijk ook wel goed nieuws,ik ben namelijk in de dagen na kerst al weer 1,1 kilo afgevallen!Je ziet Eric ik doe er weer alles aan.Verder voor Robin weer wat minder nieuws,Ajax heeft alweer 2 punten verspeeld,Twente thuis altijd lastig 2-2 dus.Ja vanzelfsprekend staat Feijenoord dus alleen aan kop!Wel nog n,ruime week afzien voor jullie,take care and have fun.Vanuit n,zonnig Heemstee!!!
    kusjes Henkie!

• 29 December 2007 - 10:47

De Kempjes:

Dr. Cats, Klinkt allemaal buitengewoon vreselijk wat jullie daar moeten ondergaan. Nee, dan hier: een straffe zuidwester, de zon schijnt dan wel maar de temperatuur is minder dan de helft van wat je ons voorschotelde en ten slotte mistte je de kersttoespraak van onze vorstin. Enfin, allemaal zaken die je niet mag missen. Geniet er nog maar even van, want de dagen mogen hier dan weer langer worden, het wordt er niet warmer op. Groet, De Kempjes

• 29 December 2007 - 11:51

Edith:

He luitjes wat een narigheid allemaal zeg, moet er niet aan denken om daar te zitten zou het geen halve dag uithouden. Nee laat mij maar lekker werken, koken, soppen en de hele klere mikmak erbij, dan voel ik me het lekkerst!!!
    Paul is lekker vrij en helpt me in het huishouden, heerlijk genieten van elkaar op de bank hand in hand, filmpje kijken van 20 jaar geleden en een wrang wijntje wat wil je nog meer.
    Gtoetjes aan allemaal, ploeter nog even door en heelhuids terug.

Dikke kus xxxxx